onsdag 18 april 2012

Korgryggsäck.


I ett flertal avbildningar finns det bilder på (iallafall enligt mig) sjukt häftiga korgryggsäckar. Här finns några bilder! Och eftersom jag själv inte vill vara sämre, samt dessutom behövde något shysst att bära runt grejer i under medeltidsdagar et cetera, började jag ett febrilt sökande på loppisar efter en passande korg för att göra en sådan av.

Till sist gav mitt letande frukt då jag klev in på Erikshjälpen i Norrköping och fick syn på en shysst korg med platt baksida(perfekt att ha emot ryggen). 65 kronor gick den på, vilket är en mer än okej summa i min värld. En lapp som fortfarande satt på den skvallrade om att den kommer ifrån Ikea, men eftersom jag sett diverse människor under t.ex medeltidsveckan(host, knektar, host) med korgryggsäckar gjorda av material därifrån tyckte jag inte det gjorde något.

Och så fick min korg stå undangömd länge, länge tills jag till sist fick tummen ur, letade upp ett lite grövre, oblekt linnetyg ur gömmorna och satte mig och sydde två långa "korvar". Två filmer á ca 2 timmar tog det, lite halft effektiv tid. På den andra bilden skymtar även ännu ett projekt som väntar på att färdigställas, nämligen en brun ärmlös överklänning.

PS: Såhär ser den ut på!










Och såhär ser den ut idag, med bärremmar av läder:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar